CBX750p

Benim CBX maceram ilanları araştırırken rastgelmemle başladı. İlk CBX i Aksaray’dan satın aldım. Yıllarca polis teşkilatında kullanıldıktan sonra emekliye ayrılmıştı. Bir süre kullandıktan sonra yenilemeye karar verdim. Ne de olsa 20 yaşını geçmiş bir motosikletti ve doğru dürüst bakım kaydı olmadığı içinde geçmişi hakkında bir bilgiye sahip değildim. Dolayısı ile yenilemek istedim. Tabi buna karar vermemde benim birşeyleri söküp takmaktan tuhaf bir zevk alıyor olmamda önemli bir etken oldu. CBX750p ye gelince;

Polis teşkilatlarında kullanılmak üzere Honda tarafından imal edilmiş, minimum bakım maliyeti ve uzun bakım aralıkları gibi özelliklerle beraber farklı teknik ayrıntıları olan bir motosiklet. Sivil versiyonlarındaın farklı olarak ön süspansiyonda anti-diving sistemi var. Ek olarak zincir yerine şaftla aktarım sözkonusu. Arka fren sistemi disk değil kampana. Ve gücü sivil versiyonlara göre daha yüksek. (CB750FE 71 hp, CBX750p 90 hp) Karbüratörleri daha büyük, overdrive 6 ileri vites kutusuna sahip.(Sivil ver 5 ileri vites kutusu) Tüm vites dişli oranları farklı ve motor ters yönde dönüyor. Dolayısı ile ateşleme sırasıda ters. Debriyajı hidrolik. (Sivil versiyonlarda telli)

CBX750 kullanılması çok keyifli bir motosiklet. Bunda ön lastiklerin 18 inç olması önemli etkenlerden birisi. Aynı zamanda ağırda bir motosiklet. (270 kg.) Hava soğutmalı 747 cc 91 hp motor bu ağırlıkla rahatlıkla başedebiliyor. Gerek performans gerekse sarsıntısız olması açısından sıralı 4 silindirli motor gayet başarılı. Tek handikapı hava soğutmalı olması bence. Zira sıcak havalarda trafikte dur kalk yapmak zorunda kalırsanız bacaklarınızın iç kısmı pişebilir.. 🙂 Keşke Honda buna bir çözüm bulabilseymiş. Ancak herşeye rağmen çift egzosttan çıkan ses insanı baştan çıkartmaya yetiyor.

HONDA CBX750PE, CBX750P2H (1991) Teknik Özellikler

BOYUTLAR
Uzunluj 2,290 mm
Genişlik 880 mm
Yükseklik 1,190 mm
Tekerler arası mesafe 1,515 mm
Sele yüksekliği 800 mm
Ayak pedalı yüksekliği 340 mm
GroYerden yükseklik 140 mm
Kuru ağırlık 229 kg
Tüm sıvılar ile ağırlık 248 kg
ŞASE
Tip Çift iskelet
Ön Suspansiyon , Taşıyıcı Teleskopik Çatal, 150 mm
Arka Süspansiyon, Taşıyıcı Kollu taşıyıcı/amortisör, 120 mm
Ön Süspansiyon Hava basıncı 0-40 kPa, 0-0.4 kg/cm2, 0-6 psi
Ön Lastik Ebad 110/90-18 61H Tubeless
Arka Lastik ebadı 130/90-16 67H Tubeless
Soğuk lastik havası(Ön) 250 kPa, 2.50 kg/cm2, 36 psi
Soğuk lastik havası(Arka) 250 kPa, 2.50 kg/cm2, 36 psi
Ön Fren Çift Disk, 904 cm2
Arka Fren Kampana, 245 cm2
Yakıt kapasitesi 20.5 Lite
Yedek depo kapasitesi 2.5 Lite
Kaster açısı 60o00′
İz 111 mm
Ön Çatal Yağ kapasitesi Sağ: 470 cc, Sol: 490 cc
MOTOR
Tip HAva soğutmalı 4-Zamanlı, DOHC
Silindir konumlandırması Dikine konumlandırılmış sıralı tip
Çap ve Strok 67.0 mm X 53.0 mm
Hacim 747 cm3
Sıkıştırma oranı 9.3:1
Süpap tahriki Zİncir aktarmalı DOHC, Silindir başına 4 Süpap
Maksimum Güç (DIN) 65.4 kW (89 ps) / 9,500 rpm
MaMaksimum Tork 69.8 N-m (7.12 kg-m) /8.000 rpm
Emme süpap açılma zamanı 10o BTDC @ 1 mm Lift
Emme süpap kapanma zamanı 40o ABDC  @ 1 mm Lift
Egzost süpap açılma zamanı 45o BBDC @ 1 mm Lift
Egzost süpap kapanma zamanı 5o ATDC @ 1 mm Lift
Motor kuru ağırlığı 82 kg
Rölanti deviri 1,000 +/- 100 rpm
YAKIT SİSTEMİ
Karburatör Tipi / Kelebek Çapı KEIHIN VE / 34 mm
Tanımlama Numarası VE65B
Pilot Vidası İlk Ayarı 2-1/8 Tur dışarıda
Taşma Sınırı (Gösterge Seviyesi) 18.5 mm
AKTARMA
Debriyaj Islak tip çoklu balata
Vites Kutusu 5-Vites  + O.D.
İlk çevrim oranı 1.780
Son dişli oranı 3.670
I nci vites dişlisi 2.235
II nci vites dişlisi 1.545
III nci vites dişlisi 1.240
IV nci vites dişlisi 1.037
V nci vites dişlisi 0.866
VI nci vites dişlisi 0.750
Vites sıralaması Sol ayak kontrollü, 1-N-2-3-4-5-O.D.
ELEKTRiK
Ateşleme Transistörlü elektronik ateşleme / Waste Spark
“F” noktasındaki ateşleme avansı 10o BTDC @ Rölanti
Full Avans 32o BTDC @ 3,150 rpm
Başlatma sistemi Marş motoru
Alternatör 280 W / 6,000 rpm
Akü 12 V – 14 AH
Standart Buji NGK-DPR8EA-9 / ND-X24EPR-U9
Buji (Soğuk Bölge (5oC altı ısı) NGK-DPR7EA-9 / ND-X22EPR-U9
Buji (Yüksek performans) NGK-DPR9EA-9 / ND-X27EPR-U9
Buji tırnak aralığı 0.8 – 0.9 mm
Ateşleme sırası 1-2-4-3
Sigorta/Ana sigorta 10A X 3, 15A X 3 / 30A
LAMBALAR
Far (Uzun/ Kısa Hüzme) 60/55W Halojen
Park/Stop Lambası 8/23W
Ön Sinyal 23W
Arka Sinyal 23W
Gösterge lambaları 3.4W
Vites Boş Gösterge lambası 3.4W
Sinyal Gösterge Lambası 3.4W
Uzun Hüzme Lambası 3.4W
Pozisyon Lambası 8W
Reklamlar

2 thoughts on “CBX750p

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s